maandag 25 februari 2013

Later als ik groot ben...

Vorige week vroeg ik de kleuters in kader van het dag onderwerp 'de toekomst' hoe ze zichzelf later zouden zien als ze groot zijn. Dit waren letterlijk hun grappige/verrassende/... antwoorden :)

Fiebe: Dat ik een mama ben dan krijg ik een baby'tje, dan word ik een mevrouw van de créche. Mijn haar gaat dan wel langer zijn. Dan draag ik dat kleedje in het paars van mijn mama, ze heeft het mij al gezegd.
Bloeme: Dan ben ik ouder en ook veel groter en omdat iedereen zegt dat ik op mijn mama lijk denk ik dat mijn haar ook zwart gaat worden en dan ga ik grotere maten moeten kopen. Ik word een mama en prinses, maar dat gaat niet lukken want dan zou mama koningin zijn en papa koning.
Margaux: Lief en zo gelijk mijn mama. Later word ik helper van mensen als ze ergens iets niet weten.
Jaana: Hetzelfde zoals mijn mama.
Ilana: Koken, ja dat moet é en strijken en alles in de wasmachine. Ik word mama en trouwen met ik weet nog niet. Mijn haar laten kleuren in het oranje.
Imani: Een prinses en een elfje. Een mama met 5 kindjes. Koken en nog alles maken en zo groot worden als jou (Emmy).
Rave: Ik ga mama worden, ja omdat meisjes mama gaan worden en dan ga ik ook een baby krijgen en die noemt ook Tibe dan moet de dokter dat eerst zien. Ik denk dat mijn gezicht rood gaat zijn omdat ik dat wil.
Febe: Lang haar hebben, oren, oogjes. Een mama, 2 baby'tjes. Centjes verdienen omdat ik een auto wil, een grijze zoals mijn mama.
Okke: Ga dan nog zo haar hebben en zo haar als mijn papa en een bril zoals mijn papa en ik ga een baard krijgen. Dan nog zo ouder worden. Dan moet ik met de kraan werken trouwen met mijn mama.
Helena: Een beetje lang haar en groot zijn. Dan ga je lange benen krijgen en dan ga je grote schoenen moeten krijgen. Ik ga dierenarts zijn.
Milla: Een mama met 2 kindjes, haar gaat veranderen. Werken op de computer.
Xander: Mooi, groot, aant werken. Trouwen met ik weet nog niet, 2 kindjes. In mijn oma haar huis wonen, oma in een ander huisje.
Yenka: Grotere kleren en lang haar en grotere schoenen. Een mama worden en een vogel, en een oma. In de winkel werken van het fruit. Wonen in een ander huis naast Mattijs zijn huis.
Rune: Blond haar en andere schoenen hebben en andere broeken. Bij de dieren werken, wonen in hetzelfde huis. Buiten centjes zoeken.
Mattijs: jij was ziek toen ik deze vraag stelde.

Vanaf vandaag is Julie onze begeleidster voor 4 weken. Veel plezier Julie!!

2 opmerkingen:

derde leefgroepers zei

Fantastisch!

febe zei

Heel leuk om dit te lezen! Wat afgelachen!
Groetjes,
Annelies